A közösségi média marketing fontossága egy cég életében

with Nincs hozzászólás

„A közösségi média többé már nem egy trend a cégek számára, hanem maga a valóság.” (Chung-Austria 2010, 582.)

Tehát nincs mese, be kell építeni a közösségi médiát a marketing stratégiába. A cégek életében rendkívül fontos a népszerű közösségi médiafelületeken való jelenlét. Kiváló marketing stratégiai eszköz, és sok esetben kulcstényező lehet a sikerhez. Persze, csak akkor, ha megfelelően integrálják az egyes eszközöket. Ehhez azonban sok minden szükséges. Például az, hogy a vállalatok megértsék a közösségi platformok természetét.

 

A közösségi média által a vállalatok kétirányú, interaktív kommunikációt tudnak folytatni. Mit jelent ez?

Azt, hogy ezen belül már a felhasználó is képes tartalom létrehozására, véleménynyilvánításra, gyakorlatilag a világhálón lévő bármely tartalomról. Azaz, a cégek ily módon (Twitter, Facebook, Youtube, vállalati blogok felületén) is képesek kommunikálni és együttműködni a fogyasztóikkal, partnereikkel, szállítóikkal.

Fontos tényező hát a mindennapi üzleti folyamatokban. Természetesen a vállalatok azon nem titkolt célból vállalják jelenlétük a közösségi médiában, hogy ezáltal jobb eredményeket érjenek el. Hogyan érhetik ezt el?

 

  1. Először is, tisztában kell lenni vele, hogy milyen közösségi média típusok (pl. tartalom megosztására hivatott felületek, közösségi oldalak, mikroblogok, közösségi híreket tartalmazó oldalak) vannak, és hogy ezek milyen tulajdonságokkal rendelkeznek.

    Blogok

    Nagy előnye a hozzászólási lehetőség, valamint a képek, videók alkalmazása. Egyfajta napló, amelyben a vállalat szakértői olvasmányos írásokat tesznek közzé, mellyel erősítik szakértői státuszukat és megbízhatóságukat az olvasók (pl. fogyasztók) körében.

    Közösségi oldalak

    Ezek az oldalak segítenek kapcsolatot kialakítani és fenntartani a felhasználókkal. Itt is nagy szerepe van a képeket, videókat, hangfájlokat vagy blogokat tartalmazó információtípusnak, melyek véleményezhetők, megoszthatóak. De létezik üzenetküldési lehetőség is. A legnépszerűbb közösségi oldal manapság a Facebook.

    Mikroblogok

    Mintegy átmenetet képeznek a blogok és a közösségi oldalak között. Rövid üzeneteket tartalmaznak, ilyen például a Twitter.

    Kollaboratív projektek

    Legismertebb példája a Wikipedia. A tartalmakat közös erővel több felhasználó hozza létre.

    Tartalommegosztók – videómegosztók és képmegosztók

    Ezen közösségeken belül a felhasználók különböző médiatartalmakat osztanak meg egymással. A YouTube egy erőteljes videómegosztó oldal, míg a Flickr a képmegosztásban jeleskedik.

    Közösségi hírek weboldalai

    Szintén fontos közösségi médiabeli eszköz, hiszen bármilyen információ helyet kaphat a felületén.

    e-works-kozossegi-media-marketing

  2. Nem elég, ha csak létrehozza az üzleti Facebook oldalát, egy újfajta gondolkodásmód, szemlélet elsajátítására van szüksége. A fogyasztók ugyanis egymással is kommunikálnak ezeken az oldalakon, és beszélgetnek az adott termékről vagy a szolgáltatásról. A cégnek megvan a lehetősége, hogy interakcióba lépjen a fogyasztókkal, de ezt okosan kell kezelni: meg kell tanulnia reagálnia ezekre a párbeszédekre.

 

Konklúzió: a közösségi média marketing gondozása azért is fontos, mert ugyan az oldalakon belül szabadon terjed az információ, de a cég marketing menedzserének van rá lehetősége, hogy a megfelelő irányba terelje a beszélgetések menetét. Lehetőség van azonnali reagálásra is, így a vállalat tudja lelkesíteni a fogyasztóit, és akár még a termékfejlesztésbe is be tudja őket vonni.

 

Érdekli a közösségi média marketing? Szeretne nyitni ebbe az irányba? Szeretné feltérképezni, hogy mely közösségi platformon érdemes jelen lennie? Szeretné tudni, hogyan hozhat létre kötődést a fogyasztókban a vállalat iránt a közösségi média segítségével?

Ha nem tudja, hogyan induljon neki, vagy nincs elég ideje foglalkozni vele, vegye igénybe Közösségi Média Segítségünket!

Számtalan tipp, trükk, fejlesztési lehetőség van a tarsolyunkban, amit meg szeretnénk osztani Önnel! Profilok létrehozását, menedzselését, tartalomfejlesztését is vállaljuk, valamint kezeljük az ügyfélkommunikációt!

Ön is lehet sikeres közösségi média szereplő! Bízza ránk közösségi médiabeli ügyeit! Hadd legyünk a közösségi média marketingesei!

 

Share Button

Ha tetszett, oszd meg!

Comments are closed.