Charles Duncombe webshop igazgató és szakértő szerint kevés jobb dolgot tehetsz a cégedért, mint hogy fejleszted a munkatársaid írásbeli kommunikációját. Javasolja ezt abbéli ámulatában, amit a saját weboldalának statisztikáiból szűrt le: az internetes vásárlásokat igen komoly mértékben leredukálhatja akár egyetlen helyesírási hiba is. Ebből következik, hogy nyomós okunk van böngészni a magyar helyesírás szeptember 1-jétől életbe lépett új, 12. kiadásának lapjait.
Ugyan ki szeretné, ha csökkennének a céges bevételei pár orbitális helyesírási hiba miatt?
Hibát pedig sokféleképpen lehet véteni. Egy pontosvessző, vesszőhiba felett talán szemet huny a nagyközönség, de egy furcsa szórend, a ragozás hibái, vagy tartalmi probléma fennállása esetén könnyű szívvel navigál tovább a kosárba teszem gombról, olyan messzire, amilyen messzire csak tud. A termék/szolgáltatás forgalma akár a felére is csökkenhet, nagyon durva esetekben pedig csak egy-két vásárló akad fenn a rostán.
A rossz helyesírás tendenciája sajnos egyre csak nő, mivel az értékesítési kommunikáció mindinkább a világhálóra költözik. A legérintettebb cégek e-kereskedelemmel foglalkoznak.
Gondolkodjon olvasói/vásárlói fejével!
Hiába a gyönyörű külcsín és a szinte élethűen pazar fotók, ha a tartalom nem jó helyesírással íródott, odavész a cég megbízhatósága. A hitelesség pedig alapkövetelmény, a hiánya pedig akárhonnan is nézzük, bevételkiesést okoz.
Az emberek egyre óvatosabbak, az adathalászattól és a csalóktól tartva gyanakodva néznek arra az oldalra, aminek a szövegezése dúskál a helyesírási hibákban. Meg lehet őket érteni, nem? Hiszen manapság gombamód szaporodnak a kamu webáruházak, durván magyartalan helyesírással és drága termékekkel.
Bizalmat gerjesztünk, vagy mégsem?
Ahhoz, hogy vásárlói, illetve hűséges, visszatérő vásárlói legyenek, égetően fontos, hogy cégéről, szolgáltatásáról jó vélemény születhessen. Ezt a véleményt le lehet rombolni, ha honlapjának tartalma nyelvileg igencsak kifogásolható.
Még ha nem is hiszik önt csalónak vagy adathalásznak, a benyomás akkor sem lesz jó. Ezért fontos, hogy a helyesírással ne elveszítsük, hanem megnyerjük a potenciális vevőkört.
Számoljon hát le az elírásokkal, a rossz elválasztásokkal, és egyéb nyelvi hibákkal dokumentumaiban, termékleírásaiban, szövegezéseiben!
Higgye el, a jó helyesírás kiváló marketing a cége, vállalkozása számára!
Nem engedhetjük meg magunknak a helyesírási hibák „luxusát”
Annál bosszantóbb nincs a világon, amikor a nyomdából frissen érkezett szórólapon éktelenkedik egy helyesírási hiba. Pedig annyiszor átnézte elküldés előtt! A javítás költséges lesz, és nem lesz könnyű a főnök szemébe belenézni.
Hiába írunk szépen, pontosan, a saját hibáit valamiért sokkal nehezebben veszi észre az ember, a szem egyszerűen átsiklik felettük.
Itt az idő, hogy ne csak a webdesignra költsön!
A tartalmak nyelvi ellenőrzése is megéri a pénzét. Ha Ön és alkalmazottai nem mozognak otthonosan a helyesírás szabályainak szövevényes világában, két dolgot tehet.
1. Elkezdi fejleszteni a nyelvtani tudását. Ez nem két nap lesz, de megéri. Sok idő, mire az elméleti tudás beépül, és szokássá válik.
2. Megbíz egy korrektort, akinek már most a kisujjában van a magyar helyesírás minden csínja-bínja.
Egy jó korrektor nem csak kijavítja a hibákat, de a szövegezés stílusára is számtalan tanácsot adhat.
Garantáljuk, hogy korrektoraink tökéletes munkát végeznek az internetes tartalmak, szövegezések és dokumentumok átnézése során. Amihez csak hozzányúlnak, újjászületik a kezeik között, legyen az cikk, hírlevél, blogbejegyzés, tanulmány, prezentáció, katalógus, pályázat, egyéb kiadvány, avagy közösségi poszt.
Végre itt a lehetőség, hogy
- komolyan vegyék cégét, termékeit, szolgáltatásait,
- a vevők még több terméket vásároljanak,
- ajánlják önt másoknak,
- visszatérő vásárlói, ügyfelei legyenek,
- akár megduplázza a bevételét.